dijous, 21 de maig del 2009

dijous, 14 de maig del 2009

La grip porcina

Tothom diu que la grip porcina es molt greu perque ha matat unes 25 persones pero la nostre grip es mes greu mata unes 80 persones cada any .

La grip be de Mexic.Però normalment la gent no s'hi fixa tan, moltes persones han estat ingressades aqui espanya n'hi han agut unes quantes,fins hi tot una filla d'una senyoreta del col·legi ho ha estat.Molta gent que ha estat ingressada amb beritat no la tenia.

dijous, 7 de maig del 2009

El gat o moix és un petit mamifer . El gat ha estat en convivència propera amb els humans des de fa uns 9.500 anys, una data molt anterior a les estimacions prèvies, que en fixaven la domesticació a fa entre 3.500 i 8.500 anys.. N'hi ha dotzenes de races, algunes sense pél o sense cua com a resultat de mutacions genètiques, i n'hi ha una gran varietat de colors. Són experts deprededors i poden caçar més de mil espècies diferents d'animals per alimentar-se.També són animals que poden assimilar certs conceptes, i alguns poden ser entrenats per manipular mecanismes senzills, com ara per girar els panys de les portes. Es comuniquen amb miols, gemecs, xiulets, grunyits i aproximadament un centenar de vocalitzacions diferents.

Anar en creuer és divertit …

Aquest estiu vaig anar set dies en creuer. Cada dia es feien excursions, tot i que no era obligatori fer-les. A la nit, quan tots dormíem, el creuer anava fent camí.
El dilluns a la tarda sortíem de Barcelona i dimarts al matí ja estàvem a Villefranche, un poblet de França. Varem desembarcar i varem visitar aquest poblet, els meus pares, el meu germà i jo.
El dimecres al matí visitàvem Florència, una ciutat que em va recordar el barri vell de Girona. A la tarda, varem anar a Pisa. Varem veure la Torre de Pisa, que en realitat és el campanar d’una església.
Dijous visitàvem Roma. Jo em vaig avorrir una mica, caminar, caminar, veure monuments i els pares només tiraven fotos.
Divendres voltàvem per la illa de Capri, molt bonica.
Dissabte a Tunis, on varem visitar un mercat amb molta gent, i tothom volia que els compréssim coses per un euro.
Diumenge, dia de tornada, varem reposar al vaixell, jugant a la piscina, fent pica-piques, i moltes coses més.
Dilluns al matí varem arribar a Barcelona. Aquest viatge és una cosa que no passa molts cops a la vida!!!